Vliegen

met een helikopter

Bij het vliegveld is het een komen en gaan van helikopters van Maandag tot en met Vrijdag. Elke dag is er wel een crewchange op een platform en moeten de helikopters de mensen er naar toe brengen en ophalen.

image

Platformen van Neptune Energy zijn onderverdeeld in clusters. En het wisselen in onze cluster is op Dinsdag, dat betekent dat er vanaf 's morgens tot 's middags er een aantal vluchten staan gepland.

Er zijn een aantal platformen waar ze gezamenlijk een vlucht hebben, omdat er op deze satellietten maar twee operators aanwezijg zijn. Er zijn maximaal 12 zitplaatsen in de helikopter en daarom zijn de K9-A, de K9-B en de K2-A samengevoegd. Ook zijn de K9-C en de E17-A samengevoegd in een vlucht.

Op de D15-A is er maar 1 vlucht en gaat iedereen tegelijkertijd van boord. Naar de D15-A is het ongeveer 50 minuten vliegen en passeren onderweg verschillende platformen.

De meeste passagiers gaan tijdens de vlucht even de ogen sluiten en een klein slaapmomentje pakken.

Hieronder heb ik een aantal foto's waar in chronologische volgorde is te zien hoe een vlucht er uit ziet. Als passagiers moeten we een survival-suit aan hebben en een reddingsvest. In de reddingsvest zit een luchtfles waardoor we in geval van nood extra lucht hebben om uit helikopter te kunnen ontsnappen , als de helikopter onverhoopt een noodlanding moet maken.

pin_drop

Airport Den Helder

Luchthavenweg 10,
1786 PP Den Helder
Nederland

phone
0223 635 666
Raised Image Vliegen met de AW-139.
Raised Image De wachtruimte op het vliegveld.
Raised Image De helikopters klaar voor vertrek.
Raised Image Survivalsuit aan.
Raised Image De wachtruimte op het vliegveld.
Raised Image De bagage naar de helikopter.
Raised Image De K9-B.
Raised Image Na 14 dagen naar huis.
Raised Image De crewchange.
Raised Image Aankomst op vliegveld "De kooy".
Raised Image De verkeerstoren.
Raised Image De aankomsthal.
Raised Image Hangar vliegveld De Kooy.
Raised Image Op weg naar aankomsthal.
Raised Image Bagage pakken en naar huis.